marți, 5 august 2008

Taramul zeilor


Am fost in vacanta, prima de astfel dupa aproximativ 3 ani de munca pe plaiurile mioritice.

Super riguros si mai ales constiincios din fire, trebuie sa recunosc ca ma uitam destul de ciudat pe colegii mei care isi luau zborul de la birou la anumite intervaluri. Principalul motiv pentru care nu am abordat moda vacantelor de o saptamana a fost acela ca m-am obisnuit sa ma relaxez in weekend. M-am adaptat la o clasica vacanta saptamanala, de 2 zile (Sambata&Duminica).
De ce doar atat ? Simplu: in doua zile puteam face un traseu frumos in Bucegi, plaja la mare/strand, iesire la iarba verde, etc.

Am pasit in taramul legendelor cu aceiasi curiozitate ce insoteste un turist ce paseste pentru prima oara intr-un tinut. Zburand destul de rapid cu masina pe drumul patriei, ajungem la vama Giurgiu. O privire aruncata in pasaport cu o seara inainte mi-a produs constatarea ca aveam pasaportul expirat, de 1 an. Dar sunt European, cartea de identitate imi este de ajuns. Sper ...

Am sperat bine, trecerea prin vama s-a facut dupa modelul "sunteti 4, aveti 4 carti de identitate, drum bun!".

Bulgaria este o tara frumoasa, peisaje montane si pajisti verzi.

Repetam controlul si la intrarea in Grecia, o tanti prezentabila ne ureaza drum bun, la noi in vama din ce am constatat eu personajele feminine lipsesc cu desavarsire, lasand loc unor indivizi intrati pe spaga pe posturile respective, ce duc dorul probabil zilelor cand erai nevoit sa bagi mana in buzunar pentru o trecere peste granita.

In Grecia se schimba peisajul, uimitor cum arhitectura si parca si formele de relief se schimba de la o granita la alta. Vad pentru prima data celebrele plantatii de maslini ... ah uleiul de masline, superb in alimentatia oricarui om si una din principalele surse de venit al grecilor de mii de ani. Am inteles ca nu trebuiesc consumate crude direct din pom, ci doar dupa marinare si alte cateva tratamente ... bine ca am aflat asta inainte sa arunc cateva in gura din curiozitate.

Cazarea se face intr-un hotel mic de 3-4 etaje, model standard abordat de toti constuctorii din zona, evitand astfel mascaradele arhitecturale si multitudinea de stiluri sufocante care au inceput sa caracterizeze orasele din Romania. Intreaga statiune capata astfel un aspect simetric si placut. Este incredibil cum reusesc unii sa obtina cursivitate intr-un mediu restrans.

Plaja este generoasa, suficienta pentru avalansa de turisti, pe care turismul local se da peste cap sa o multumeasca cu generozitatea serviciilor. Poti negocia orice si de multe ori pentru fiecare lucru primit "risti" sa obtzii ceva gratis.

Conditii excelente. Servicii excelente si adresata in aceiasi masura si romanilor, mare parte din personalul restaurantelor fiind vorbitori ai limbii mioritice cu meniuri pe masura.
Daca sondezi bine si preturi excelente. Am cumparat la greu din magazinele de tip outlet, incaltaminte sport 30 EUR, tricouri 10 EUR, treninguri 25-30EUR si tot ce vrei. Mult mai ieftin decat in fosta zona libera dintre Grecia-Bulgaria, frecventata la greu de turisti datorita preturilor "ieftine". Tzeapa parerea mea. Un trening Adidas pe care l-am cumparat cu 30 EUR in outlet, in zona vamilor era 70 EUR.

Ce face un spartan in Grecia ? In primul rand baie si plaja. Apa este al naibii de sarata, pe langa Marea Egee, Marea Neagra pare o limonada dulce. Sa zice ca iti tratezi foarte bine sinusurile cu aroma ei. Le-am tratat destul de bine simtind pe deplin mirosul mancarurilor traditionale. Cand te afli intr-o tara straina nu ezita sa gusti din specialitatile locale, iar aici branzeturile (preferatele mele) sunt la loc de cinste.

Micul dejun a fost un clasic, servit in camera, compus din cereale, lapte si iaurt. Trebuie sa vezi diferenta dintre iaurtul nostru si cel local, cu o consistenta mult mai ferma. Am gustat si cea mai buna musaka si pentru cativa euro portia, chiar se merita. Urmatoarea masa a fost in general cea de seara, la terminarea programului ca sa zic asa.
Din cauza programului incarcat cu excursii, timp de plaja nu a fost decat 3 zile, suficient sa ma colorez precum o ciocolata cu lapte. Ca excursii recomand Meteora pentru partea spirituala, Skiathos pentru distractie si Muntele Olimp pentru peisaje.
In mod placut nu am suferit absolut nici o schimbare de greutate, traiasca sportul natural, ma simt super odihnit si parca si corpul meu a capatat un usor tonus placut.

Asadar, traiasca vacanta.

Concluzii:
- nu mai calc pe litoralul romanesc decat ca destinatie de weekend
- o vacanta in Grecia isi merita toti banii
- viata este scurta, nu se merita sa o petreci doar dupa un birou, daca iti place mult munca o sa iti placa mult si vacanta
- la interval de cateva luni voi incerca sa o sterg in vacanta

Iar acum, inapoi acasa, la birou si antrenamente, inapoi la ai mei si la ceea ce incerc sa fac cel mai bine ... sa fiu un om mai bun, din toate punctele de vedere.

Societatea Spartana revine!

Niciun comentariu: