joi, 18 martie 2010

Cum se fabrica ?



In sala mea este un mare televizor LCD.

Se poarta. Da bine. Te face sa te gandesti ca intradevar existi in vremuri moderne si te bucuri de facilitatile aferente lor.

La ora la care eu merg seara, dragul meu televizor de care in general stau departe, ruleaza un program al postului Discovery Channel.

Celebra emisiune "Cum se fabrica ?".

Intr-o adunare majoritar masculina, orgoliile centimetrilor de pe brate si izul de testosteron emanat, parca sunt date pentru o clipa uitarii. Pana si cei narcisisti din fire care nu inceteaza sa se admire in oglinzile omniprezente, lasa pentru o clipa grija corpului personal si in pauzele dintre serii stam cu totii cuminti, fiecare la aparatul sau cu ganterele sale.

Ma trezesc usor absorbit de simpaticul flux de informatii ce curge prin ecranul de ultima generatie. Am invatat printre picaturi cum se construiesc lansetele de pescuit (imi place sa pescuiesc, dar pestii baltilor noastre nu imi sunt dragi la gust) barcile de salvare, celebrele briceaguri Swiss Army dar si castile de motociclism sau rotile de cauciuc pentru avioane.

Procesele tehnologice de fabricare a diferitelor produse pot fi comparate cu organismele vii. O serie de actiuni ce formeaza o masinarie complexa in continua miscare. Se initiaza, se produc si se stopeaza fenomene. Ciclul vietii. Drumul catre orice obiectiv este presarat de astfel de masini mici si harnice. Succesul fiecaruia dintre noi consta in modul de amplasare a micilor roboti. Eficienta sistemului tine doar de noi pentru ca lucrurile sunt facute sa functioneze in univers, iar daca ceva nu merge inseamna ca pe drumul dintre doua entitati se produce o eroare si trebuie sa schimbam/adaugam/inlocuim ceva.

Doar o parte a procesului

Aceasta emisiune am vazut totusi ca nu pare sa atraga atat de multa atentia fetelor din sala. Probabil ca totusi pasiunile astea constructive/tehnice raman in general preferinta barbatilor. Sau este inca o confirmare ca femeile sunt mai constiincioase decat barbatii. Parca ma vad la scoala in banca studiind cu un ochi ce se petrece afara, dincolo de ferestrele acelea mari ce ne desparteau de nebunia recreatiilor.

Sunt pe aici Doamne/Domnisoare/Domni care mai urmaresc (uneori) emisiunea respectiva ?

Niciun comentariu: