luni, 23 noiembrie 2009

Lehamite

Cand: Duminica, 22 Noiembrie 2009
Unde: Romania, Continentul Saraciei
GPS: Latitudine 100 Grade Furt cu 110 Grade Nesimtire

Nu sunt genul ce apasa pe fotoliul din sufragerie ore in sir in fata televizorului, mai ales cand vine vorba de ceva dezbateri politice. Mi-e scarba de acest sistem si de ce a facut el din oameni. Din butonarea treptata prin posturi de stiri, aud aceleasi declaratii "furt" "turism electoral" "manipulari" "vanzari de voturi". Reportaje cu camera ascunsa. Ma suna un prieten, in orasul lui de la Dunare oamenii isi vand votul. Si cand spun oameni nu ma refer la intelectuali, profesori, functionari sau mai stiu eu. Nu, sunt pleava societatii.

Nu sunt un rasist sau un taietor de crengi de sub picioarele celor amarati. Dar in Romania prinde contur profilul pomanagiului puturos, gata sa se vanda ieftin in momente cheie. Acest specimen traieste din mila statului, generos cand vine vorba de pleaba votanta.

Imi aduc aminte cu cata greutate am gasit un om de incredere sa aiba grija de casa de la tara. Desi in comuna respectiva somajul este in floare, iar casele darapanate in mare parte, tentativele de a gasi oameni pe care sa ii angajezi esueaza. Absolut toti din zona aia, au DVD player si sistem audio. La naiba, eu nu am. Ok, nu am pentru ca nu ii vad rostul dar, nu pot sa nu fiu stupefiat cand vad case ce stau sa cada si antene care prind sute de posturi pe acoperisul acestora.

Daca ii spui ca ai nevoie de un om "cu ziua" esti tratat cu lehamite si ajungi chiar sa te rogi de om. Urmeaza negocieri lungi, bani consistenti, mancare si tigari. Nu conteaza ca respectivul are pantalonii rupti in cur la propriu si figurat. Se tine tare pe pozitie. Desigur, sa nu faci greseala sa il platesti dinainte ca o sa astepti mult si bine, iar de il cauti, il gasesti in coma alcoolica in santul de langa bodega de la sosea.

Nu sunt un politician si nici nu dezbat subiecte de genul asta mai mult decat un om obisnuit, insa nu pot sa zic ca nu ma intereseaza soarta mea si a celor din jurul meu. Este prapad, momentul cand fiinte umane se vand. Isi vand serviciile, optiunile. Este ultima bariera care ne desparte de o tara bananiera. Deja suntem locul intai la coruptie in Uniunea Europeana. Ma intreb pentru ce au luptat atatea generatii de oameni inaintea mea si daca nu cumva ce se intampla acum este o mare flegma pe obrazul lor. Chiar nu mai avem pic de unitate ? Decenta ? Moralitate ?

Considera-ma rasist, dar eu langa astfel de gunoaie nu vreau sa am onoarea a convietui. Studentii isi vand voturile in campus. Asta este studentimea aia care facea istorie in momentele cheie ale istoriei noastre ? Mi-e rusine de voi. Boschetari carati cu dubele isi vand voturile pe 30RON, bani ce se sting in sticle de alcool pana la apusul soarelui zilei respective. Pensionari senili se bat pe apa sfintita si se calca in picioare la pachete de zahar si ulei, de dragul unei stampile nenorocite.

Astia sunt romanii mei ?

Zilele astea sunt acele zile in care declar ca mi-e rusine sa fiu Roman.

Niciun comentariu: