luni, 11 ianuarie 2010

Bungee jumping

"Biruinta nu este obligatorie. Obligatorie este lupta." Nicolae Steinhardt


Si in drumul meu, am gasit un pod. Distanta pana la sol nu era foarte mare, dar nu ai nevoie de multi metri sa te gandesti ca un salt iti poate lasa leziuni grave sau chiar fatale.

Am inceput sa fac imediat conexiuni si imaginatia mea a inceput din nou sa danseze. Uneori mintea mea se aprinde precum benzina scursa dintr-un rezervor, isi urmeaza rapid traseul catre container si totul se termina intr-o explozie de idei, imagini si cuvinte, in urma carora salvez si apas enter.

Stand in locul acela, am realizat ca pana si viata este un bungee jumping, in care cordelina joaca rolul destinul. Distanta dintre pod si pamant o vad precum varsta noastra. Cu cat inaintam, cu atat distanta se mareste. Cresc riscurile unor salturi de senzatie, dar totodata si foloasele. Putem desigur sa devenim si mai sceptici. La un moment mai tarziu al vietii, cand distanta va fi prea mare pentru puterile noastre, va interveni acea liniste sufleteasca, o impacara cu oricare ar fi conditia noastra la acel moment.

Si uite asa, dorinta de salturi se va tempera pana la un nivel aproape total. Atunci vom medita cu duiosie, la aroma salturilor de odinioara. Executii reusite sau nu, facute in momente inoportune sau amanate din lipsa de curaj.

So, do you have the balls to do it ?

Vor fi momente cand principii si obligatii ne vor retine pe partea sigura a podului si nu in drum spre pamant cu destinul ce hotaraste care va fi finalizarea saltului. Daca se rupe cordelina , facem un salt esuat si pierdem totul sfarsind intr-o existenta patata si sumbra. Sau, din contra, avem un salt in care desi ne apropiem cu viteza puternica de sfarsit, grijile si nevoile de la sol si pentru un moment parca le atingem ... destinul ne indeparteaza de ele precum un recul.

Tensiunea scade si revenim la normal, unii dornici de mai multe salturi imbatati de gustul victoriei, altii impacati cu esecul si desigur, cei care nu au avut niciodata curajul (sau motivul) sa faca vreodata un salt. Imagineaza-ti un infinit de indivizi ce increzatori sau nu in destinul ce ii leaga de pod, fac salturi.

Zilnic, in fiecare secunda.

In timpul facultatii s-a ivit ocazia ca printr-un program destinat studentilor sa pot pleca sa prestez munca fizica grea intr-o tara la aproximativ trei ore distanta cu avionul. Toti din jurul meu aveau dubii dar eu parca eram hipnotizat, si cu "va fi prea greu pentru tine acolo" in cap, am facut cuminte saltul. Aveam sa fiu printre cei cu cele mai mari castiguri inregistrate si cu o durata de sedere prelungita, in conditiile in care colegi de-ai mei de grupa erau acasa dupa doar ... doua saptamani iar eu am stat acolo si luni de zile.

Ce spun aici nu este un CV cu care tu ar trebui sa cazi la picioarele mele, ci doar o lectie ca macar sa faci saltul. Poate era mai bine sa nu merg, poate ca nu. Dar gandul ca nu as fi fost in stare sa merg si cedarea urmata de refuz m-ar fi dus catre un esec moral si etic pe care l-as fi purtat probabil toata viata.

Asa ca nu mai sta pe ganduri cand toti ceilalti te descurajeaza. Atata timp cat nu sari in ape infestate de rechini manjit cu sange de vaca, riscurile pot fi chiar mai mici decat banuiai, dar sa fi sigur ca ele vor fi ridicate la rang de Titanic de catre cei din jurul tau. Oameni care la randul lor, au refuzat sa faca salturi si nu ar suporta gandul ca cineva cunoscut sa il faca si mai ales sa ii reuseasca.

Semenii tai ataca negresit daca te simt ca sangerezi

Interpretand mesajul din deschidere, poate ca nu conteaza daca ti-a iesit sau nu un salt atata timp cat ai fost dispus sa il faci.

Ce spuneam ?


House of Pain - Jump

8 comentarii:

Anonim spunea...

mda...unii avem rau de ''inaltime''....eu sunt una cu rau de''inaltime'',as vrea foarte mult sa ma arunc fara sa ma gandesc la nimic,sa vad ce o fi,poate va iesi cum imi doresc..poate nu,cine stie?...dar stiu ca ar conta drumul;cum ne limiteaza frica..mi-e al naibii de greu fara el si.. totusi..nu ma arunc..iti poti explica asta?eu, una,..nu. iarta-ma,te rog,ca vin cu siropuri din astea,dar...ma ajuta sa vb cu un ''strain''..uneori ajuta sa vb cu cineva care nu te cunoaste,nu-l cunosti....pur si simplu,vorbiti,va ascultati,va sprijiniti si in final...plecati..probabil ca tu ai sari,de fapt,din cum scrii asa reiese ..multumesc mult pt "spatiu"..seara buna!

spartanic spunea...

Hai sa-ti spun un secret, dar sa nu spui la nimeni.

Desi urc pe munte de fiecare data cand vremea frumoasa si timpul imi permit, in urma cu multi ani de zile la primele plimbari am constatat ca am o usoara forma de "rau de inaltime". Ea nu s-a vindecat complet niciodata, din cand in cand apare dar intr-o forma minora pe care o temperez de fiecare data. Si de fiecare data cand o infrunt, parca devin mai puternic si ea mai slaba.

Primul gand cu care pleci in minte este ce ai de castigat si intotdeauna sa ai grija ce iti doresti, pentru ca s-ar putea sa se intample si sa nu fie de fapt ce vroiai cu adevarat. Am trecut prin asta. Insa un lucru este cert, intotdeauna sa vrei mai mult. Fenomenul evolutiei face parte din univers, ca si tine.

Sectiunea pe care tu o vezi din drum, este doar o mica parte, ea ascunde multe surprize (placute sau nu) si cand o sa prinzi curaj sa explorezi ai sa dai de ele, si trebuie sa fi pregatita. Este normal sa esuezi, cand apare esecul ia-l in brate danseaza cu el pe o singura melodie apoi la final saruta-l si ucide-l. Intr-un mod la fel de pervers cum ar face si el cu tine. Simplu si real. Daca iti apare o bucurie fa o poza si pune-o intr-o rama alaturi de celelalte, la care te uiti cand cureti arma cu care ai ucis esecul.

Daca sari, ar fi bine sa ai persoane dragi in jurul tau, ele te pot ajuta sa suporti socurile salturilor. Traim vremuri grele in care este greu sa castigi prieteni. Nu ma intreba cati prieteni mai am ci cati am pierdut.

Barbatii au nevoie de curaj si pe urma descopera dragostea. Femeile sunt opusul nostru, ele au nevoie de dragoste si pe urma apare si curajul.

Te mai astept pe aici.

Jump girl!

Anonim spunea...

:)..te pricepi la cuvinte;mi-ai dedicat ceva timp,mersi mult;cu siguranta esti un om frumos..trebuie sa fie tare fericita femeia de langa tine..norocoasa..mda,toate la timpul lor....am sa mai trec,sper cu ceva curaj..mihaela

paispe spunea...

Viata greu, lume rau

Anonim spunea...

si eu te iubesc ..mult.de-ar conta numai atat..mai direct de atat...nu pot,ma limitez doar la scris;poate ar trebui sa incerc sa ti-o zic in fata....alina sau alinoasa.....da,e tarziu si nu pot dormi..

TheAlphaFemale spunea...

Luati-va o camera... de bicicleta, evident.

alina sau alinoasa, conform invatamintelor lui spartanic si cu care de altfel si sunt de acord, n-ar strica sa te arunci... adica zi-i omului in fatza... ce pierzi?

O respingere? sunt convinsa ca nu e prima, deci nu poate decat sa iti dauneze la self esteem. Saaaau...poate incepeti o frumoasa poveste de dragoste... care oricum nu o sa tina mult pt ca tu nu o sa ai in continuare curajul sa ii spui niste treburi...deci?

p.s. de ce postati cu Anonim daca va semnati...n-am sa-nteleg...

spartanic, suflet de poet, ce te faci? femeile te vrea... tu? maxim, am zis!

Anonim spunea...

gura femeie....alpha?

spartanic spunea...

O fata.
Doua fete..
Trei fete...

Girls, just wanna have fun.